donderdag 11 februari 2016

BeLUG lid #837 - Ivo Smet

De volgende in onze never-ending queeste om al onze leden in `beeld` te brengen met ons Smoelenboek project, is het vandaag de beurt aan iemand die we kennen vooral als "den Ivo". 

The next guest in our never-ending quest to bring all our members into the spotlight with our Smoelenboek (which is flemish dialect for Facebook), is someone we know mostly as "den Ivo".

Aan het lidnummer te zien, hebben we vandaag een vrij recente aansluiting bij onze club, maar Ivo is vooral "bekend" geraakt de laatste weken door een wel heel spijtig incident.  Maar dat laten we hem even zelf vertellen.

Judging by his membership number, we have a pretty recent addition to our ranks today, but Ivo "enjoyed" his five minutes of fame the past weeks through a very unfortunate incident.  But we leave it to him to tell us about it.

Want wie is Ivo?
Because who is Ivo?



Om met de deur in huis te vallen, mijn naam is Smet Ivo (lidnummer 837), beter gekend op Facebook als “Den Ivo”, berucht van het incident met de plank vol modulars die tegen de grond is gekletst.

To kick in an open door, my name is Smet Ivo (member 837), beter known on Facebook as "den Ivo", infamous for the incident with a shelf full of modulars that fell to the floor. 




Ouch, dat waren inderdaad foto`s die menig persoon heeft laten slikken...
Waar komt jouw intresse in Lego vandaan?

Ouch, those where indeed pictures that had many an AFOL turn a whiter shade of pale...
Where does your passion for Lego originate from? 



Hoe ben ik in godsnaam begonnen met Lego ?  Ben nog maar anderhalf jaar bezig, en dat is simpelweg gekomen doordat ik met vrouwke eens in Wijnegem Shopping Center was en daar een winkel tegenkwam die enkel Lego verkocht.  De lego uit mijn jonge jaren zag er wel wat anders uit dan nu.  Thuisgekomen eens wat liggen neuzen op het internet en daar vond ik een winkel die een set te koop had van R2 D2, deze besteld en ja hoor, het virus te pakken … 

How did I start with Lego?  I`m only at it for a year and a half now, and that came simply because I was shopping with the wife in Wijnegem Shopping Center, noticing a store there that only sold Lego.  the Lego from my youth looked rather different from what they have now.  Returning home, I went snooping around on the internet and found a store there that sold a set of R2-D2, ordered this, and yup, I caught the virus... 


Heb je door de jaren absoluut favoriete thema`s gehad?
Did you have any favorite theme`s in those years?


Ben begonnen met enkele Star Wars sets en nadien omdat ik er veel over las op sommige groepen op Facebook, heb ik mijn eerste modular gekocht nl. de Pet Shop.  Die afwerking en de leuke build hebben dusdanig een nieuw virus in het leven geroepen en ben ik beginnen te zoeken naar de (dure) oudere sets.  Ouder als de Fire Brigade ben ik niet geraakt, de eerste 3 sets zijn (voor mij althans) te duur geworden.   

Started out with some Star Wars sets and afterwards because I kept reading about them on some Facebook groups, I bought my first modular, the Pet Shop.  The detailing and the great build instigated a new addiction and I went out to look for the (expensive) older sets.  I never got older then the Fire Brigade, the first 3 sets have become (for me at least) way to expensive.

Heb je recent nog toffe dingen bijgekocht voor je verzameling?
Did you do some nice purchases for your collection recently?


Ben onlangs in het bezit gekomen van de HQ van Ghostbusters, dus ja, het MOD projectje zal weer wat moeten wachten, want de HQ gaat zijn plaatsje krijgen op een (goed vastgemaakte) plank.

I recently aquired the HQ from Ghostbusters, so yes, the MOD project will have to wait again for some time, because the HQ will get his place on a (well attached) shelf.    

Waar ben je uitzonderlijk trots op in je collectie?
What makes you proud in your collection?


Ik heb ook al 2 modulars onder handen genomen en daar een XL versie van te maken, dus uit 2 sets 1 grotere met als regel dat ik geen extra blokjes gebruik voor de build.  Ik heb de cinema vergroot, en niet zoals ik al gezien had een links/rechts versie, maar gewoon een lange versie met eigen filmposters (zelf geprint dus).  Mijn andere XL, het Parisian Restaurant heb ik veel meer tijd in moeten steken, wou echt geen links/rechts versie, en het dak met achterliggende terras hebben mij meermaals doen herbeginnen J  Het resultaat ben ik fier op.  Dit stuk samen met mijn allereerste set, de R2 D2 zijn dus tot nu toe mijn favorietjes J  Ben nu bezig met een MOD van police station uit 2 sets, maar hiervoor ga ik extra blokjes toevoegen voor afwerking.  Het is een “langzaamaanproject”.  

I already tried my hand at 2 modulars and made an XL version of them, as to make 1 bigger building from 2 sets, with as an additional rule that I won`t be using extra pieces apart from what is in those sets.  I enlarged the movie palace, and not like I`ve seen before with a right / left version, but rather an extended version with my own printed movieposters.  My other XL, the Parisian Restaurant, needed a lot more time, again I tried not to make a right / left version, and the roof with terrace made me start over more than once.  I`m really proud of the result.  This piece, together with my very first set, the R2-D2, are still my favorites.  I`m currently working on a MOD of the police station, made from 2 sets but this time I`ll be adding additional pieces for the finishing touches.  It`s a long term project.


En heb je nog plannen voor de nabije toekomst?
And do you have any other plans for the near future?
 

Voor de rest zal ik nog wat kleinere sets bouwen voor in mijn kubuskes, en wachten totdat onze kinderen groot zijn en het ouderlijk nest verlaten hebben zodat biebieke hier zijn mancave kan hebben :D  LEGO only :p 

For the time being, it will be building smaller sets for my cubicles, and wait until the children are big enough to go living on their own.  That way I can create my own mancave :D Lego Only :P


Dat is weer een lid erbij waar we nu een gezicht op kunnen kleven tijdens beurzen en evenementen!  Wil jij graag ook jezelf bekend maken bij het publiek?  Ga naar de tab `Meet BeLUG`, bekijk het template`je dat daar voor de handigheid staat en stuur het ons in, en dan verschijn ook jij hier spoedig op dit kleine hoekje van het internet!

So that`s another member where we can put a face on now during events!  Would you like to introduce yourself to the audience?  Go to the tab `Meet BeLUG', take a look at the template we put down there and fill it in, then mail it to us.  That way, you`ll end up in this small corner of the internet as well!

Ter info, de `kubuskes` waar Ivo het hier in dit interview over heeft, zijn de SYNAS led verlichting boxen van Ikea.

For your information, those `cubes` Ivo is talking about, are the SYNAS led lighting cubes from Ikea.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten